ברוכים הבאים לאתר החדש של בית ספר "גורדון" קרית אתא
החודש הילדים יצאו למסע מרתק בעולם הבינה המלאכותית, עם פעילויות חווייתיות ומעשירות:
🎥 סרטונים ומצגות אינטראקטיביות
🎮 משחקים פיזיים ודיגיטליים
💡 יצירת משחקים ומודלים בקנבה, ג’ניאלי ופאואר פוינט
💻 תכנות בסקראץ’ וברובוטיקה סימולטור
👩🎓 בינה באמצעות בינה:
🖥📀תלמידי ד’-ו’ ילמדו על בינה מלאכותית באמצעות בינה מלאכותית, בעזרת הבוט Q של משרד החינוך (אישור הורים חובה).
🏆 אנחנו משתתפים באליפות הבינה!
📌 מסלול כוכבי הבינה – משימות להמחשת מושגים (גם ללא קידוד, וגם בסקראץ’ וברובוטיקה).
📌 מסלול אתגר המחר – פיתוח רעיון בית-ספרי: הכיתה העתידית בה משולבת בינה מלאכותית.
🤖 מדינת הַבִּנׇבּוֹטִים יוצאת לדרך בבית ספר גורדון!
הילדים יתכננו ויבנו דגמי בִּנׇבּוֹטִים – רובוטים בעלי מומחיות ותרומה לחברה ולסביבה, יקבלו תעודת אזרחות בינבוטית, וישתתפו בתערוכת הבינבוטיאדה ובקליפ ההמנון! (לחצו)
📚 שילוב AI בשיעורים:
בכל כיתה יתקיימו 4 שעות שבועיות בנושא בינה מלאכותית.
✅ שכבות צעירות – הכרות עם עולם הבינה.
✅ שכבות בוגרות – גם למידה באמצעות בינה.
✅ השימוש בכלי AI יתקיים רק לאחר חתימת אישור הורים, באמצעות כלים מאושרים בלבד: Canva AI, כיתת Magic School והבוט Q של משרד החינוך.
צוות המורים מכין פעילויות, שיעורים ובוטים מותאמים באמצעות כלי AI. אנחנו מבקשים שפעילות באמצעות ב״מ תעשה בבית הספר בלבד ולא בבית.
הילדים לומדים על פי תוכנית הכשירויות של משרד החינוך ובהתאם לשכבת הגיל: לזהות מנגנוני ב״מ, לעשות שימוש יעיל ומושכל להשגת מטרות למידה ולהפקת ערך משמעותי באמצעות ב״מ תוך הפעלת ביקורתיות, שיקול דעת אתי ושמירה על ערכים.
מצפה לנו חודש מרגש, יצירתי וחדשני! 🚀💡
.
במסגרת ״שבוע השפה העברית״ תלמידי כיתה ד׳1 של מור חקרו על הנושא בקבוצות והכינו מצגות בנושאים שונים: ההיסטוריה של השפה העברית, אליעזר בן יהודה, חיים נחמן ביאליק, ניבים ופתגמים ועוד.
בנוסף, התלמידים התנסו בפעם הראשונה בבינה מלאכותית ויצרו תמונה הקשורה לשפה העברית בדרך יצירתית.
מפגש חוויתי בין כיתה ה1 וכיתה ה2 לסיכום שבוע השפה העברית.
כיתות ה'1 של נטלי וה'2 של רוני נפגשו יחד לכבוד סיום שבוע השפה העברית. במהלך המפגש, התלמידים שיחקו במשחק "קהוט" מרתק בנושא השפה העברית, שבו הם ענו על שאלות שונות שקשורות לשפה: מילים חדשות שלמדו, מילים נרדפות וביטויים. כל תלמיד קיבל הזדמנות להראות את הידע שלו, והשאלות הציבו אתגרים מהנים שהעלו חיוכים רבים בכיתה.
המשחק היה מלא בהתרגשות, התלמידים נהנו מהתחרות ומההזדמנות ללמוד תוך כדי משחק. בסיום, כולם יצאו עם חיוך רחב.
לכבוד יום השפה העברית, קראו בכיתה ב'2 של נטלי, את הספר ״הסיפור של אליעזר בן יהודה״ מאת תמי שם טוב ורוני פחימה. בעקבותיו, הכינו התלמידים מילון עם איורים למילים שהמציא וחידש אליעזר בן יהודה. התלמידים עבדו בזוגות וכתבו בעצמם הגדרה לכל מילה. בנוסף, הם הקשיבו להסכת (פודקאסט) מרתק המתאר את דרכו של אב״י כמחייה השפה העברית. התלמידים כתבו עובדות על חייו, המחיזו את סיפורו, ובתפזורת, הם איתרו וסימנו מילים שהמציא.
כסיכום נושא הפירמידות והמנסרות, תלמידי כיתה ו'3 של אסתי בנו בעזרת קשים ופלסטלינה מנסרות ופירמידות.
בעקבות הסיפור ״הגברת מרחוב בצלאל״ מאת יורם טהר לב המספר על גברת אחת המטיילת ואוספת עוד ועוד דברים שהיא חייבת…שוחחנו בכיתה ב'2 על חשיבות צמצום הצריכה בבית. שינוי הרגלים ושמירה על הסביבה. הילדים יצרו שקית רב פעמית מחולצת טריקו, שתסייע לשמירה על הסביבה ותצמצם את השימוש בניילון. בנוסף, ערכנו שוק קח תן, בו הביאו התלמידים פריטים שאין בהם שימוש והחליפו אותם בפריטים אחרים.
בשיעורי מתמטיקה בסביבה רובוטית, בהדרכתה של אורטל, אנחנו לומדים לתכנת רובוט מקסים שנקרא סקריבלר. בעזרתו, הילדים נכנסים לעולם התכנות, לשפה ולמושגים שיאפשרו להם ללמוד ולהתפתח בתחום גם בממשקים וברובוטים אחרים. את סקריבלר הילדים למדו לתכנת לנסיעה לכיוונים שונים וזאת על ידי שילוב של תנועה דו כיוונית בלבד של גלגלים, מהירות וזמן נסיעה!
בעת הנסיעה- סקריבלר מצייר על הרצפה, ובכך מהווה לילדים מצע מצוין להעשרה ולהעמקת לימודי מתמטיקה וגיאומטריה באמצעות הקווים והזוויות שנוצרים-כאשר זו המטרה והדגש העיקרי💪🏻. הנושא הנלמד בחודש הקרוב הוא: זווית ישרה, חדה וקהה. הנושאים בפעילות קשורים לתוכנית הלימודים והילדים כך מקבלים תירגול של החומר וחידוד מושגים בדרך מוחשית ומהנה. דגש נוסף בשיעורים שלנו היא העבודה העצמאית: את השיעור מלווה מצגת, המנחה את הילדים שלב אחרי שלב כיצד להפעיל את הרובוט, מציגה משימות ומעלה שאלות שכל אלו יחד מובילים את הילדים תהליך לימודי איכותי ומעמיק, ובעיקר מהנה:)
בכיתה ב'2 של המורה נטלי לומדים על חומרים וממה הם עשויים.
אחרי מסע מרתק בעולם החומר, בו למדו על מגוון החומרים סביבנו, וחקרוו את תכונותיהם. למדו התלמידים מדוע חשוב לדעת ממה עשויים חומרים? ומדוע משתמשים בחומרים שונים כדי לבנות דברים שונים? לסיום, הם יצרו לוח חומרים באמצעותו סיכמו את הלמידה.
תלמידי בית ספר חוו "שבוע חלל" מלא ביצירה ולמידה מרתקת. במסגרת השבוע, הוצגו מגוון פעילויות שעסקו בכוכבי הלכת, אסטרונאוטים, גלקסיית שביל החלב וטכנולוגיה לחקר החלל, תוך שילוב בין יצירה, משחקים ולמידה מדעית.
התלמידים יצרו דגמים של כוכבי הלכת, ציירו את מערכת השמש, יצרו חלליות, הכירו את עולמם של האסטרונאוטים ושיחקו משחקים חינוכיים.
השבוע כלל שילוב של תחומי דעת שונים כמו אמנות, אנגלית, מתמטיקה ומדעים, ואיפשרו לתלמידים חוויה מעשירה.
היה שבוע על-חלל👩🏻🚀
השבוע למדנו בכיתה ה'4 של דקלה על נושא החלל בשיעורים שונים כמו מדעים, שפה אומנות.
בשיעור שפה למשל, התחלקנו לקבוצות. כל קבוצה קיבלה כוכב לכת, סרקה באמצעות הטלפון מידע אודות הכוכב וענתה על שאלות.
הלמידה היתה חווייתית ומהנה.
ליאב מכיתה ה'2 של רוני, שאוהב מאוד את תחום החלל, בחר לערוך שיעור בנושא לתלמידי הכיתה. בשיעור למדנו מליאב על הכוכב הגדול ביקום, שמות של כוכבים ועוד. למדנו למשל, שננס חום הוא כוכב כושל. נַנָּס חוּם הוא כינוי לכוכב לכת או כוכב שנמצא במצב ביניים בין כוכב רגיל לבין כוכב הלכת. מדובר בעצם בכוכב שלא הגיע לעוצמה מספיק גבוהה כדי להיות כוכב מואר, אך הוא כן יוצר חום ואור. ננס חום הוא למעשה כוכב דמוי-כוכב, שאינו מצליח להדליק את גרעין המימן שבו, ולכן הוא לא מסוגל להפיק אור כמו כוכב רגיל. למדנו גם על נַנָּס אָדוֹם שהוא סוג של כוכב קטן וקריר בהשוואה לכוכבים כמו השמש שלנו. ננסים אדומים הם כוכבים מאוד יציבים, והם יכולים לשרוד מיליארדי שנים, הרבה יותר מכוכבים גדולים כמו השמש. הם מאוד שכיחים ביקום, אך בגלל בהירותם הנמוכה, הם קשים לצפייה ללא מכשור מתאים.
תלמידי הכיתה נהנו מהשיעור, שאלו שאלות והשתתפו בדיון בעניין רב!!! כל הכבוד ליאב👏🏻