ברוכים הבאים לאתר החדש של בית ספר "גורדון" קרית אתא
.
ציורה של זואי מכיתה ו'4 זכה לייצג את בית ספרנו בתערוכת הציורים המחוזית של זהירות בדרכים. בתערוכה היו נציגי בתי הספר, מפקחי המחוז האחראים על זהירות בדרכים והורי התלמידים. התרגשנו מאד לקחת חלק בתחרות, הציור של זואי נבחר מתוך 200 ציורים. 👏 נמשיך לקדם את לימודי זהירות הדרכים בבית הספר בדרכים יצירתיות ומהנות.
ט"ו בשבט השנה היה חגיגה של טבע, יצירה וחיבור לאדמה. התלמידים למדו על צמיחה בדרך הכי מוחשית שיש — דרך הידיים, הרגש והחוויה.
צלצולי בית הספר לבשו חג והשמיעו שירי טבע. החגיגות התחילו בפעילויות כיתתיות שכללו מסיבתה מהנה עם תה צמחים, עוגיות ופירות יבשים וטריים. בין הפעילויות היצירתיות בלטה פעילות בצלילו בצלילה, שבה התלמידים יצרו דמויות מבצל — מתוך ציפייה לראות איך עלי הבצל יצמחו ויהפכו ל"שיער" ירוק ושופע.
בנוסף, התלמידים הכינו מנבטה מזרעי מש ועקבו בהתרגשות אחרי גדילת הנבטים — מהניצנים הראשונים ועד לנבטים ירוקים ובריאים. תוך כדי הפעילות, הם גם הכירו את צמחיית בית הספר, למדו לזהות צמחים מקומיים וגילו איך כל אחד מהם תורם לסביבה.
בכיתה, השתתפו בחידון הצמחים הגדול שלנו, בו על המסך הוקרנו שאלות והילדים היו צריכים לבחור בתשובה הנכונה.
כחלק מהחגיגות, התלמידים גם יצרו פרחים מיוחדים ודמיוניים במחשב, בשילוב עם בינה מלאכותית. בעזרת הטכנולוגיה, הם יצרו עיצובים חדשים ומרגשים של פרחים שלא קיימים בטבע, ונתנו לדמיון שלהם לרקום חיים.
לסיום אירועי ט״ו בשבט, התקיימה פעילות בחצר "השביל הירוק" – מסלול חווייתי מלא בתחנות יצירה, משחק ולמידה, שסיכם את החגיגות בצורה מהנה ומעשירה.
דוד מכיתה ו'4 סיפר: "הכי אהבתי לגעת באדמה ולשתול זרעים. זה היה מדהים לראות איך הנבט גדל בכל יום!"
לסיכום, ט"ו בשבט בבית הספר היה חגיגה של צמיחה - לא רק של צמחים, אלא גם של למידה, יצירה וחיבור אמיתי לטבע.
בכיתה ב׳2 בשיעורי מדעים, אנו לומדים על מאפייני חיים. התחלנו בלימוד על הייצור הקטן הרירי והאהוב על הילדים- שבלול הגינה. חוקרים את מבנה גופו והתנהגותו🐌
קראנו קטעי מידע, ציירנו את השבלול וכתבנו את חלקי גופו, למדנו על התנהגותו ואורח חייו, מיינו מאכלים שמהם הוא ניזון, יצרנו שבלולים מפלסטלינה על פי הוראות כתובות, ולסיום יצאנו לחצר בית הספר, לצפות ולחקור מקרוב.
פתחנו בכיתה ב'2 את שיעור שפה בשיר ״קילפתי תפוז״ שכתבה נורית זרחי וביצע אריק איינשטיין. בשיח הכיתתי, הילדים התחברו דרך הדמיון לתחושתו של הילד הישן בתוך התפוז. קראנו טקסט מידעי על התפוז, כתבנו עובדות חדשות, ובין היתר, למדנו על זנים של תפוזים, על הדומה והשונה ביניהם. ערכנו טבלת חקר והשוואה בין פירות ממשפחת ההדרים.
לאחר שתלמידי כיתה ג'1 למדו על הצמחים בשיעור מדעים עם המורה מיה, הם התחלקו לשלוש קבוצות ולימדו באמצעות מצגת ופעילות על נושא הצמחים את כל תלמידי כיתות א'.
התלמידים צפו במצגת והקשיבו להסברים של המורים הצעירים ולאחר מכן ציירו פרח דמיוני. תלמידי כיתה ג'1 סיכמו מהם המאפיינים של הצמחים.
בחודש פברואר האחרון יצאנו, כל תלמידי שכבת ב', לטיול שנתי במוזיאון העמק בקיבוץ יפעת. בטיול גילינו איך החלוצים עלו לארץ ישראל, נחשפנו לאופן המחייה בקיבוץ ולתנאים שהיו בעבר. למדנו לשאוב מים מהבאר, התלבשנו כחלוצים, ראינו איך התקלחו בעבר ועוד. בין לבין גם אכלנו חטיפים, שרנו וצחקנו. היה טיול מגבש ומהנה במיוחד!
במהלך חודש שבט תלמידי כיתה ו'4 למדו על החיבור של האדם לאדמה ולטבע. עסקנו במשפט ״כי האדם עץ השדה״ מתוך ספר דברים. חגגנו בכיתה עם פירות יבשים ומיץ ענבים טעים, ועבדנו על תוצרים.
תלמידי כיתה ו'3 מציינים את ט"ו בשבט ועורכים מסיבת תה.
כיתת העתיד - הפרוייקט של מאיה, בן, אדיר ונבו, חברי נבחרת מצויינות מחשבים המתמחים ברובוט סימולטור, נבחר וזכה לייצג את מחוז חיפה באירוע הסיום הארצי של אליפות הבינה המלאכותית.
במסגרת מרתון חודש הבינה המלאכותית, תלמידינו השתתפו בתחרות אתגר המחר, שבה התבקשו להציג חזון למקום או אתגר עתידי בשילוב בינה מלאכותית.
התלמידים יצרו סימולציה של כיתת העתיד בסביבת רובוט סימולטור, שבה הבינה המלאכותית משפרת את חוויית הלמידה ומאפשרת לכל תלמיד לקבל מענה אישי בהתאם לצרכיו. אחד הכלים החדשניים שפיתחו הוא בועות הבינה – בועות שקופות שמופיעות בסימולציה מעל ראשי התלמידים, כאשר צבעי הבועות מבטאים את מידת הצורך בעזרה. השקיפות מבטיחה שרק הבינה המלאכותית יכולה לראות אותן, תוך שמירה על פרטיות התלמידים.
הרובוט החכם מבוסס ה-AI סורק את הכיתה, מזהה את צרכיו של כל תלמיד לפי צבע הבועה, ומתאים עבורו פתרונות חכמים בזמן אמת. הוא יכול להציע, למשל, אוזניות להפחתת רעש, תאורה מותאמת או שאלות מנחות שיעזרו לכל תלמיד ללמוד בצורה מיטבית.
הפרויקט המצטיין נבחר לייצג את מחוז חיפה באירוע הסיום הארצי של אליפות הבינה המלאכותית בגלילות.
הרביעייה המופלאה – מאיה, בן, אדיר ונבו – ייצגו את בית הספר והמחוז בכבוד, והציגו את המסר החשוב של שוויון הזדמנויות בכיתה. הם הדגימו את הסימולציה, תיארו את תהליך כתיבת הקוד, בניית העולם ועיצוב הרובוט.
בין האורחים שהתרשמו מהפרוייקט ומהפרזנטציה המרשימה של התלמידים נכחו צוותי שיפוט, מנהלת מחוז חיפה, שר החינוך ובעלי תפקידים שונים מעולם החינוך והטכנולוגיה.
מאת: שאנל צבי, כיתה ו'2
במהלך חודש פברואר אנו, תלמידי כיתה ו'2 של שי, למדנו והתעמקנו בנושא הבינה המלאכותית. ההתנסות שלנו היתה בעזרת הכלי "בוט קיו" של משרד החינוך.
השיעורים חשפו בפנינו עולם חדש ומרתק של טכנולוגיה. גילינו שהבינה המלאכותית עוזרת לנו לפתור בעיות במהירות ועם זאת גילינו שהיא לא תמיד מספקת תשובות מדויקות. הבנו שצריך תמיד לבדוק את המידע ולהיות ביקורתיים. המורה הדגישה שצריך לבדוק את המידע ממקורות נוספים.
תוך כדי התנסות בבוט קיו גילנו שהוא מאפשר לנו למידה נגישה, מהירה ויצירתיות .
התנסנו בארבעה אתגרים שכללו צפיה בסרטונים, כתיבת פרומפטים והתקדמות לפי תשובות הבוט.
למידה מסוג זה תרמה לשיפור הידע והכישורים שלנו. באופן חווייתי ושונה.
אסכם כי חודש הלמידה באמצעות הבינה המלאכותית היה משמעותי להמשך תקופת הלמידה שלנו בעתיד.
לאחר שקראו בשיעור שפה את הטקסט על "העיר המושלמת", למדו תלמידי כיתה ב'3 עם המורה מיה, לכתוב פרומפט. את הפרומפט הכתיבו למורה שעיצבה באמצעות מעבדת החלומות של canva את הכיתה המושלמת שלהם בדרך שהם רואים אותה בדמיונם. התלמידים הנחו את המורה על פי מה הם היו רוצים שיהיה בכיתה ולטחר מכן בחרו את התמונה האהובה עליהם מבין התמונות שהוצעו ע"י הבינה המלאכותית.
בשלב הבא, המורה כתבה פרומפט ל gemini כדי לקבל שיר לפי מה שהתלמידים ביקשו שיהיה בכיתה ואת המילים העבירה ל suno. כך התקבל שיר על הכיתה המושלמת:
שלום לצוות בית הספר,
אנו שמחים לבשר כי בית ספרכם נמנה על בתי הספר המובילים באליפות "כוחות הבינה" שהתקיימה במסגרת חודש ה-AI של משרד החינוך!
הישגכם המרשים - הגשת 10 משימות "כוכב" או מעבר לכך - מעיד על המחויבות, היצירתיות והמקצועיות של צוות המורים והתלמידים בבית ספרכם.
אנו גאים בכם על ההשקעה והנכונות להתמודד עם אתגרים בתחום הבינה המלאכותית, תחום שהופך משמעותי יותר ויותר בעולמנו.
מצורפת בזאת תעודת הוקרה לבית ספרכם. אנו מעודדים אתכם להציגה במקום בולט ולחלוק את ההישג עם כלל קהילת בית הספר.
אנו מקווים כי החוויה הייתה מעשירה ומלמדת, וכי תמשיכו לקדם את תחום הבינה המלאכותית והחדשנות הטכנולוגית בבית ספרכם גם בעתיד.
בברכת המשך עשייה פורייה ומוצלחת,
צוות האליפות.
העתיד נמצא בכיתה ו'1 היום!
אורי לוי: ללמוד על AI הייתה חוויה ממש מרתקת גיליתי איך מחשבים יכולים "לחשוב", ללמוד ולהגיב כמעט כמו בני אדם. בהתחלה זה נראה מסובך, אבל ככל שהתקדמתי, הבנתי איך האלגוריתמים עובדים.
אורי חסון: אני כבר מדמיין עתיד שבו רובוטים יוכלו לעזור לנו בכל דבר – אולי אפילו בשיעורי הבית! זה גורם לי לחשוב איך העולם ייראה בעוד כמה שנים ואילו המצאות חדשות עוד מחכות לנו. אני בטוח שמה שלמדנו היום יהיה חלק מהעתיד שלנו מחר!
לכבוד ט"ו בשבט, תלמידי כיתה א'1 למדנו עם המורה מיה על שלבי הצמיחה של צמחים. לסיכום הלמידה בעזרת המורה כתבנו פרומפט על עץ החלומות של הכיתה בקאנבה ⬅️ לאחר מכן gemini כתב שיר מצחיק שמתאים לעץ ⬅️ והעברנו את השיר ל suno שיצר לנו את השיר המיוחד על העץ המיוחד של הכיתה.
כוח הניבתן הוא אתגר דיגיטלי לשוני מתפתח, שמטרתו העשרת השפה העברית תוך תרגול בדרך משחקית. פיתחנו יחידת הוראה בדגש על חודש הבינה בה התלמידים יוצרים סיפור עם תמונות על הניבתן בשילוב בינה מלאכותית במג'יק סקול וקנבה AI.
תלמידי כיתה ה'4 שלומדים על מושגים ומיישמים מיומנויות וכישורי AI, יצרו באמצעות בוט במג'יק סקול ומדיה קסם בקנבה, סיפור דימיוני על הניבתן.
הם בחרו לו סביבת חיים ופעולה ייחודית, על פיהם כתבו בעזרת הבוט פרומפט ליצירת תמונה וסיפור. הם שילבו את התמונות והטקסט בקנבה ועיצבו גם כריכה.
משימת כתיבה שניתנה לתלמידי ג'3 ב״עולמות״, הוקפצה אל הבינה המלאכותית, ע״י ספיר, מחנכת הכיתה.
הילדים קיבלו הדגשים על מה לשים לב בכתיבת הפרומפט המדייק בדרך לתוצר ולהתייחס בכתיבה למכלול ההיבטים.
תוצר הכתיבה הוכנס על ידי המורה אל "צור לי תמונה" בקנבה, אל מול הילדים בהקרנה, והילדים בחרו את התוצר המועדף עליהם מתוך ארבע אפשרויות.
בשיעור שפה קראנו בכיתה ב'1 את הסיפור ״העיר הכי מגניבה בעולם״. עצמנו עיניים, חלמנו ודמיינו את העיר הכי מגניבה בעינינו. כל אחד שיתף את העיר שראה בדמיונו ובעזרת הבינה המלאכותית הדמיון הפך למציאות חזותית. כל ילד הגיע למורה חן ושיתף מה הוא דמיין. חן כתבה פרומפט ונוצרה לנו תמונה ממש מיוחדת. כמובן שלא סיימנו רק ביצירת תמונה וכתבנו סיפור משלנו על העיר הכי מגניבה בעולם שיצרנו. תוכלו לראות חלק מהתמונות שנוצרו.
במהלך חודש פברואר, 97% מתלמידי שכבות ד'-ו' סיימו את ההכשרה על הבינה המלאכותית באמצעות הבינה המלאכותית - Q הבוט.
הם עברו את ארבעת שלבי ההכשרה שכללו כתיבת פרומפט לתמונה, ביקורתיות, למידה של חומר חדש ועוד...תוך כדי ההכשרה הם נשאלו שאלות הבנה וקיבלו ניקוד בהתאם.
התלמידים שקיבלו את הניקוד הגבוה ביותר בבית הספר הם:
במקום הראשון - רונה פרידמן מכיתה ו'3
במקום השני - אגם פז מכיתה ו'1
במקום השלישי - תהל אברהם מכיתה ו'3
הכיתות המובילות הן:
במקום הראשון - ו'1
במקום השני - ו'2
במקום השלישי - ו'3
התלמידים המובילים בניקוד בכל כיתה הם:
ד'1 - גולדברג עופרי, ד'2 - הוכמיץ יאיר, ד'3 - מוזס שירה, ה'1 - טלאקה חיים, ה'2 - צורקובסקי אביב, ה'3 - קושנירסקיה עידן, ה'4 - שסטקוב ולריה, ודהן אורי, ו'1 - פז אגם, ו'2 - בן אלי אלין סול, ו'3 - פרידמן רונה, ו'4 - סלמן אגם.
כל הכבוד על ההשקעה והעבודה היסודית עם הבוט.👏🏻🤖
קליפ "הגעתי לכיתה" - לפתיחת אירועי חודש הבינה המלאכותית בגורדון.
קליפ "כוח הניבתן". כוח הניבתן - יחידות הוראה להעשרת השפה העברית בשילוב בינה מלאכותית.
מדינת הבינבוטים היא מדינה מיוחדת במינה! כל תלמידי שכבת א׳-ב׳ יצרו רובוט עם מומחיות לדוגמא- צייר בוט (מומחה בציור מהיר) נגנבוט (יוצר מוזיקה שתרומם את המצב רוח) שף-בוט (יוצר אוכל טעים במהירות) ועוד… במסגרת שיעור שפה יצרנו מצגת בינבוטים של כיתה ב׳1! צילמנו את הבינבוטים שלנו, העלנו אותם למצגת ויצרנו דו שיח בין הבינבוט לתלמיד שצריך עזרה. גם למדנו ליצור מצגות וגם דיברנו עם הבוט! היה מרתק, מסקרן ומיוחד.
מדינת הבינבוטים - לחצו וצפו בתערוכה ובקליפ.
חברי מצויינות מחשבים ניקה, טום, נהוראי, עומר ואריאל מכיתה ה'2, ריאיינו את ילדי א'-ב' וצילמו את הבינבוטים היישר אל תוך תערוכת פדלט באמצעות אייפדים.
היוצרים הצעירים סיפרו מהו שם הבינבוט ומהי המומחיות שלן ותרומתו לחברה או לסביבה והמראיינים תיעדו, כתבו, צילמו והעלו לתערוכה הוירטואלית.
טום וניקה: ריאיינו את יהלי והלל מכיתה ב'3 על הבינבוט שלהן. שאלנו מה הוא עושה, איך הוא תורם לסביבה ולחברה ואיך קוראים לו וצילמנו אותו.
תלמידי שכבות ה'-ו' עובדים באמצעות בינה מלאכותית ויוצרים סביבת חיים לבינבוטים.
כל תלמידי בוחר מהתערוכה הוירטואלית "הבינבוטיאדה" בינבוט אחד ולומד מהי המומחיות שלו ומהי תרומתו.
הוא מוסיף את התמונה לקנבה, מסיר את הרקע של התמונה שצולמה ויוצר באמצעות הבינה המלאכותית ועם פרומפט מדוייק רקע המתאים לסיפור הבינבוט. לסיום מוסיף הנפשה לדמות.
קליפ "הבינבוטים"