ברוכים הבאים לאתר החדש של בית ספר "גורדון" קרית אתא
תלמידים יקרים,
לאחר תקופה ארוכה שבה התמודדנו עם אתגרים ולמדנו באופן היברידי - הגיע הזמן לחזור לשגרה מלאה בבית הספר! אנו נרגשים לראות אתכם שוב בכיתות פנים מול פנים באופן יומיומי, לחדש את הפעילויות החברתיות, ולהמשיך ללמוד יחד באווירה תומכת ומעוררת השראה. צוות בית הספר מתכונן לקראתכם ומזמין אתכם להגיע עם חיוך, אנרגיות חדשות ורצון להצליח. יחד נחזור לשגרה ונמשיך לצמוח!
.
בְּכִתָּה א'3 שֶׁל מָיָה הָפְכוּ אֶת הַלְּמִידָה לְמִשְׂחָק מְהַנֶּה בִּמְיֻחָד – תּוֹפֶסֶת צְלִילִים! הַתַּלְמִידִים הִתְחַלְּקוּ לקְבוּצוֹת צְלִילִים וְיָצְאוּ למַסַּע חִפּוּשִׂים בְּרַחֲבֵי הַכִּתָּה.
הַמַּטָּרָה? לִמְצֹא כַּרְטִיסִיּוֹת מֻחְבָּאוֹת, שֶׁעֲלֵיהֶן כְּתוּבוֹת מִלִּים הַמַּתְאִימוֹת לַצְּלִילִים שֶׁלָּמְדוּ. לְאַחַר שֶׁהִצְלִיחוּ בַּמְּשִׂימָה, קָרְאוּ יַחַד אֶת הַמִּלִּים, תִּרְגְּלוּ אֶת הַצְּלִילִים, וְלָמְדוּ תּוֹךְ כְּדֵי מִשְׂחָק וְשִׁתּוּף פְּעֻלָּה.
הַמִּשְׂחָק גָּרַם לַיְּלָדִים לֹא רַק לֵהָנוֹת, אֶלָּא גַּם לַעֲבֹד כְּצֶוֶת, לַעֲזֹר זֶה לָזֶה וּלְגַלּוֹת אֶת הַצְּלִילִים בְּדֶרֶךְ יְצִירָתִית וּמְשַׂמַּחַת. כָּל הַכָּבוֹד לְיַלְדֵי א'3 עַל החֲבֵרוּת וְהַלִּמּוּד! 👂🏻
בשיעורי מדעים עם המורה נטלי בכיתה ב'2, ערכנו ניסוי מרתק בנושא אור וצל. כל אחד מאיתנו הביא חפץ תלת מימדי מהבית ופנס. בכיתה החשוכה, הארנו את החפצים וגילינו כיצד חומרים אטומים חוסמים את האור ויוצרים צללים מעניינים על השולחן. למדנו שהצל הוא למעשה אזור חשוך שנוצר כאשר החפץ מונע מהאור לעבור דרכו. היה לנו שיעור מהנה ומלא תגליות! 🔦
סוף סוף אנחנו כבר לא הכי קטנים בבית הספר! בשיעור שפה עם המורה חן בכיתה ב'1, למדנו את השיר ״גדול״. שוחחנו בכיתה על כך שאנחנו כבר לא הכי צעירים בבית הספר ויש לנו הרבה עצות לחלוק עם שכבת א׳, כדי שהמעבר יהיה להם קל יותר.
לכן הכנו תיבת עצות- כל ילד כתב עצה לתלמידי כיתות א׳. כתבנו לדוגמא: ״כדאי להקשיב למורה כדי שתדעו לקרוא ולכתוב״, ״אם יש לכם בעיה בהפסקה תפנו למורה התורנית״ ועוד... בסיום השיעור הגענו לכיתה א׳1 והענקנו להם את תיבת העצות. היה מרגש ואנחנו תמיד שמחים לעזור לכולם.🎁
תַּלְמִידֵי כִּתּוֹת א'1 וְא'2 שֶׁל קֶרֶן וּסְתָו לָמְדוּ אֶת הַצְּלִיל חׇ שֶׁל חָתוּל.
גַּם הַמִּלָּה חַלָּה מַתְחִילָה בַּצְּלִיל הֶחָדָשׁ אָז הֶחְלַטְנוּ לְהָכִין עִם הַיְּלָדִים חַלּוֹת לְשַׁבָּת.
חַלּוֹת הֵן לֹא רַק לֶחֶם שַׁבָּת, אֶלָּא סֵמֶל לַתַּרְבּוּת וְלַמָּסֹרֶת הַיְּהוּדִית. עִם הרֵיחַ שֶׁמִּתְמַלֵּא בָּאֲוִיר כְּשֶׁחַלּוֹת נֶאֱפוֹת בַּתַּנּוּר, קָשֶׁה לְהִתְעַלֵּם מֵהַנּוֹכְחוּת שֶׁלָּהֶן בְּכָל חֲגִיגָה מִשְׁפַּחְתִּית.
לִכְבוֹד יוֹם שִׁשִּׁי הַיְּלָדִים הֵכִינוּ חַלָּה בְּצוּרָה לִבְחִירָתָם - כָּל יֶלֶד וְיַלְדָּה עִצְּבוּ אֶת הַבָּצֵק בְּצוּרָה אִישִׁית וְיִחוּדִית, מָה שֶׁהָפַךְ אֶת הַפְּעִילוּת לִמְיֻחֶדֶת עוֹד יוֹתֵר. הַתּוֹצָאָה: חַלּוֹת בְּצוּרוֹת מְגֻוָּנוֹת, מְלֵאוֹת אַהֲבָה וִיצִירָתִיּוֹת, שֶׁיַּמְתִּיקוּ אֶת שֻׁלְחַן הַשַּׁבָּת שֶׁל כָּל מִשְׁפָּחָה.
אֵיזוֹ דֶּרֶךְ נִפְלָאָה לִלְמֹד, לִיצֹר וְלַחְגֹּג אֶת הַמָּסֹרֶת!🥖
במלאת שנה למלחמת "חרבות ברזל" ואירועי שביעי באוקטובר הקדשנו בכיתה ב'2 עם המורה נטלי, שיעור לשיח. הדגשנו את גדולתו של עם ישראל בתקופה קשה זו בשלל היבטים. הדהדנו בכיתה את המסרים הבאים: נהיה גאים במי שאנחנו, נהיה טובים זה לזה. נגלה את הכוחות שבנו ונעזור לסובבים אותנו במה שנוכל. נמשיך לשמור על קיומה של המדינה שלנו, כי אין לנו ארץ אחרת🎗️🇮🇱
לסיום, הילדים ציירו ציור של תקווה🙏🏼
אנו, תלמידי כיתה ו'2 של המורה שי, ערכנו את הטקס לזכרו של יצחק רבין, ראש ממשלת ישראל שנרצח לפני 29 שנים. במהלך הטקס, הרגשנו גאווה והתרגשות לקחת חלק פעיל בהנצחת זכרו של האיש שפעל כל כך להשגת השלום. במהלך ההכנות לטקס, למדנו הרבה על מורשתו של רבין, על הישגיו החשובים כמנהיג ועל התרומה המשמעותית שהותיר אחריו. עריכת הטקס הייתה חשובה עבורנו תלמידי השכבה הבוגרת של בית הספר. למדנו שחשוב לשמוע את דעות האחר ולגלות סבלנות וסובלנות כלפי הזולת.
מאת: תהל לוי ושחר קשי מכיתה ו'1
במסגרת לימודי שפה למדנו על חופש הביטוי וצורת התבטאות בחברה. למדנו על זכויות האדם והתמקדנו ביצחק רבין ובערכים השונים הקשורים לחופש הביטוי. לסיום הנושא הכנו כרזות בנושא רצח יצחק רבין בתוכנת קנבה. למדנו על מסר חזותי ומסר מילולי.
בשיעורי מדעים עם המורה נטלי בכיתה ב'2, צללנו לעולמן המופלא של דבורי הדבש. למדנו על תפקידן החשוב בהאבקת פרחים ובייצור דבש. בחנו בעיון את מבנה גופן המיוחד והכרנו את אורח חייהן המרתק. יצרנו בהתלהבות דגמים של כוורות ודבורים מחומרים שונים, כמו פלסטלינה וגלילי נייר, והכנו מניפה צבעונית המתארת את מחזור חייהן. הפרויקט היצירתי עזר לנו להבין טוב יותר את חשיבותן של הדבורים לטבע ולאדם. 🐝
בית הספר שם דגש רב על חשיבות הבריאות והקפדה על פעילות גופנית בקרב התלמידים. השבוע נערך בבית ספרנו “שבוע הבריאות” – שבוע גדוש בפעילויות מגוונות ומהנות לקידום אורח חיים בריא.
במהלך השבוע שולבו תחנות ספורט לפיתוח כושר גופני במהלך ההפסקות והשיעורים, פעילויות יצירתיות שהדגישו את חשיבות המאכלים הבריאים, הסברים על פירמידת המזון ומשמעותה והרצאות בנושא שמירה על היגיינה אישית.
בית הספר מקנה לתלמידיו הרגלי בריאות חשובים, שתורמים להבנת החשיבות של אורח חיים בריא ומקדמים דור בריא וחזק יותר לעתיד.
"כוח הניבתן – מסע לשוני מפתיע" הוא אתגר דיגיטלי לשוני, שמטרתו העשרת אוצר המילים תוך תרגול בדרך משחקית.
התלמידים מתמודדים עם חידונים ומשימות מגוונות המותאמות לשכבות הגיל, דרך סביבת הלמידה טימס.
ומי ששם לב... צלצולי בית הספר גם הם מתוך שיר "כוח הניבתן".
רוצים לדעת עוד? רוצים ללמוד את המילים לשיר או לדעת מדוע נבחר דווקא הניבתן לפעילות זו? - לחצו כאן וקראו.🦭🦷
פרויקט מרגש שכולו הוקדש לזכויות הילד התקיים בבית ספרנו. יחד למדנו שזכותו של כל ילד בעולם היא לחיות בביטחון, ללמוד, לחלום ולשחק, בלי פחד או מחסור. דרך יצירות, פעילויות ורגעי שיתוף אישיים, התלמידים גילו את המשמעות של עולם שוויוני וצודק יותר. ברגעי הסיום, עם תוצר בית ספרי משותף ומרגש, עלה מסר אחד חזק: לכל ילד וילדה מגיע להיות נאהב/ת, מכובד/ת ומוגן/ת. כי רק כשנגן על זכויות הילדים – נוכל לבנות עולם טוב באמת- זהו צעד נוסף שלנו כחברה המקדמת ערכים של כבוד, שוויון ואנושיות.
אבל חשוב לזכור, מול כל זכות ניצבת האחריות! ועל כך... בסרטון שלנו.☺️
תלמידי כיתה ה'4 של המורה דקלה ציינו את חג הסיגד בטקס מרגש ומיוחד שהתקיים במספר סבבים – בכל פעם מול כיתות שונות בספריית בית הספר. התלמידים גילו יצירתיות רבה כשחיברו בעצמם ריקוד ייחודי והכינו רקעים מרהיבים שהתאימו לאווירת החג ובנוסף אף הביאו בגדים מסורתיים.
חג הסיגד נושא עימו מסר חשוב של אמונה, אחדות ותקווה. במשך דורות רבים שמרו יהודי אתיופיה על מסורת החג, שהתקיימה באהבה ובמסירות.
הטקס של הכיתה הזכיר לכולנו שאנחנו חלק מעם ישראל, עם בעל מורשת מפוארת ושורשים עמוקים בארץ ישראל ובמסורת היהודית. התלמידים הראו לנו איך מסורת ויצירתיות מתחברים לחוויה מרגשת ומלאת השראה.
גם תלמידי כיתה ו'4 של המורה שלי ציינו את חג הסיגד בדרך טעימה במיוחד! התלמידים התכנסו לארוחה מסורתית שכללה אינג'רה – הלחם המיוחד שמלווה את המטבח האתיופי, ולצידה הלחם המסורתי דבו.
המאכלים הייחודיים לא רק היו טעימים מאוד, אלא גם העבירו חוויה תרבותית עשירה, שמחברת את התלמידים למסורת רבת השנים של יהודי אתיופיה.
בשיעור אמנות עם המורה עדן התלמידים למדו על האמן מנשה קדישמן, שנודע בציורי הכבשים הצבעוניות שלו. בהשראת יצירותיו, בחר כל ילד ציור של כבשה וצייר אותה מתוך התבוננות, תוך הוספת נגיעה אישית משלו.
הפעילות שילבה לימוד אמנות ויצירתיות בדרך חווייתית ומהנה.
תַּלְמִידֵי כִּתָּה א'1 שֶׁל הַמּוֹרֶה קֶרֶן, לָמְדוּ הַשָּׁבוּעַ אֶת הַצְּלִיל ע' בְּצוּרָה מְיֻחֶדֶת וְיוֹצֶרֶת!
בְּמַהֲלַךְ הַשִּׁעוּר, הַיְּלָדִים עִצְּבוּ עֲצִיצִים מַקְסִימִים עַל יְדֵי הַדְבָּקַת אוֹתִיּוֹת שֶׁיָּצְרוּ מִלִּים עִם הַצְּלִיל עׇ – כְּמוֹ "עֲצִיץ" וְ"עָנָף". כָּל עָצִיץ קֻשַּׁט בְּאַהֲבָה, וּבְתוֹכוֹ שֶׁתָּלוּ שְׁתִיל שֶׁל אֲמַנּוֹן וְתָמָר שֶׁרָכַשׁ וַעַד הַהוֹרִים.
בְּסִיּוּם הַפְּעִילוּת, נֶהֱנוּ הַיְּלָדִים מתֵּה חַם עִם נַעְנַע וְעוּגִיּוֹת טְעִימוֹת – חֲוָיָה חֲמִימָה שֶׁהִשְׁלִימָה אֶת הַלְּמִידָה.
הַשִּׁעוּר הָיָה מָלֵא בִּיצִירָתִיּוּת, טַעַם וַהֲנָאָה, וְשִׁלֵּב בְּצוּרָה נֶהְדֶּרֶת לְמִידָה וּמַשְׁמָעוּת. כָּל הַכָּבוֹד לֹא'1!
תַּלְמִידֵי כִּתָּה א'1 שֶׁל הַמּוֹרֶה קֶרֶן, לוֹמְדִים צְלִילִים בְּדֶרֶךְ יִחוּדִית וּמְהַנָּה.
לִכְבוֹד לִמּוּד הַצְּלִיל דׇ, שָׁמְעוּ הַיְּלָדִים אֶת הַסִּפּוּר "מְרַק דְּלַעַת", וּלְאַחַר מִכֵּן הִתְכַּבְּדוּ בִּמְרַק דְּלַעַת חַם וְטָעִים שֶׁהוּכַן עַל יְדֵי אִמָּא שֶׁל סֵאי. הַחֲוָיָה הָיְתָה לֹא רַק מְלַמֶּדֶת אֶלָּא גַּם בְּרִיאָה וּמְחַמֶּמֶת לֵב.
גַּם לִמּוּד הַצְּלִיל שָׁ הָפַךְ לִיצִירָה צִבְעוֹנִית: הַתַּלְמִידִים הֵכִינוּ שַׁרְשְׁרָאוֹת חֲרוּזִים יָפוֹת, עִם מִלִּים הַמְּכִילוֹת אֶת הַצְּלִיל שֶׁכָּתְבוּ בְּעַצְמָם. הַשִּׁלּוּב שֶׁל כְּתִיבָה וִיצִירָה הָפַךְ אֶת הַלְּמִידָה לַחֲגִיגָה אֲמִתִּית.
אֵין סָפֵק, לִלְמֹד בְּכִתָּה א'1 זֶה חֲוָיָה שֶׁל מַמָּשׁ!
השיעור הראשון של השנה היה מיוחד ומשמעותי במיוחד, כשהוא התמקד בדבר היקר ביותר – השם שלנו.
בשיעור אמנות עם המורה עדן התלמידים למדו על החשיבות של שמם, עוגן של זהות וביטחון, המשקף את האישיות המיוחדת של כל אחד ואחת. הם כתבו את שמם בגדול במרכז הדף, כסמל לנוכחותם בכיתה ובבית הספר.
לאחר מכן, הפליגו עם הדמיון במשימה יצירתית: לשנות את אותיות שמם לדמויות, חיות, חפצים או כל רעיון מעניין אחר. למשל, להפוך את האותיות לאריה, כוכב או עץ.
הפעילות יצרה חיבור אישי, העצימה את תחושת השייכות, ועוררה את הדמיון.
ועכשיו...
מי למד משהו חדש?
מי התחזק ומי נחלש?
מי קיבל בית או כלוב?
מי שמח ומי עצוב?
מי נולד ואת מי אימצנו?
בקיצור, מה חדש במרחב החי שלנו??
כתבותיה של דורית.