גורדוניוז נובמבר
ירחון החדשות הדיגיטלי שלנו
ירחון החדשות הדיגיטלי שלנו
ברוכים הבאים לאתר החדש של בית ספר "גורדון" קרית אתא
החודש השלישי ללימודים מתחיל
עם שלל פעילויות חווייתיות שהוא מכיל.
אך ראשיתו ביום בחירות חשוב
זהו יום ללא לימודים ורק למחרת נשוב.
נציין מועדים מההיסטוריה, לא רק מספטמבר
כמו הצהרת בלפור וכ"ט בנובמבר.
בכסלו שיתחיל "קבלת השונות" יהיה הערך
בו נלמד לקבל את האחר בכל דרך.
זה גם מתחבר לשבוע הסובלנות
בו נחדד כבוד, התחשבות וקבלת השונות.
נהנה בימי ספורט דו-שכבתיים
נתחרה ונשתף פעולה באתגרים חברתיים.
רק תלמידי ג' וגם ו' לטיולים יצאו
אבל להפסקה הטעימה כולם יבואו.
בבית פישר יבקרו שתי השכבות הבוגרות
ובהצגות יצפו כל הכיתות היקרות.
נצפה בטקס ליצחק רבין, זהו יום של זיכרון
ובטקס ליום זכויות הילד בו יופיעו בכישרון.
חודש נובמבר הוא אכן חודש עשיר
לכן כתבנו לכבודו את זה השיר.
ליאורה בנארי-מנהלת בית הספר
וצוות המורים
לוח האירועים התעדכן בתאריכי צפייה בהצגות וביקור בבית פישר. שימו לב לפירוט העדכונים:
צפייה בהצגות
שם ההצגה: יד ביד יום : חמישי 17.11 שכבות: א'+ב' שעה: 08:45
שם ההצגה: לונה יום : שני 21.11 שכבה: ד' שעה: 08:45, שכבה: ג' שעה: 10:15
שם ההצגה: ילדי השוק יום : חמישי 1.12 (דצמבר) שכבות: ה'+ו' שעה: 08:45
ביקור בבית פישר ראו בלוח האירועים שינויים.
ולחדשות בהרחבה
בתחילת החודש ביקרו בבית ספרנו ראש העיר מר יעקב פרץ, מנהלת מחלקת החינוך הגב' ברוריה הספל ומנהלת בתי הספר היסודיים הגב' פרומה צולר. התרגשנו לקראת בואם!
את פניהם קיבלו חברי מועצת התלמידים המתנדבת אשר ליוו אותם במהלך הסיור. תחילה צפו חברי המשלחת המכובדת בשיעור חינוך גופני באולם הספורט המשופץ והיפה שלנו . לאחר מכן, פגשו בתלמידי כיתה ו' שהיו בעיצומו של תהליך חקר קבוצתי באמצעות אייפדים בנושא "הגרדן של גורדון" בו צילמו את הצומח במרחב הבית ספרי והעלו לקובץ שיתופי והם אף צפו בחצר בהרקדה לגיבוש חברתי של שכבת ד'. משם המשיכו וביקרו את תלמידי כיתות א' הלומדים קריאה ואיחלו להם שנה טובה, עברו דרך כיתה ד' שלמדה על חגי תשרי בשפה האנגלית, פגשו בספרייה תלמידים בפעילות ליום הכיפורים במרחב האינטראקטיבי וסיימו את הסיור עם ילדי כיתה ב' בשיעור של "ממלכת הלב" בנושא "אני אוגר כוחות" בו רוכשים שפה רגשית תוך מפגש עם בעלי חיים.
אנחנו מאוד נהנינו לארח ושמענו מפי ראש העיר מר יעקב פרץ, מנהלת מחלקת החינוך הגב' ברוריה הספל ומנהלת בתי הספר היסודיים הגב' פרומה צולר שגם הם נהנו מאוד אצלנו להתארח🪑.
תלמידי שכבות ד'-ה'-ו' נפגשו עם גלעד האן, חוקר סייבר, שהגיע לבית ספרנו כמידי שנה להרצאה חשובה ביותר "בין הקישורים". התלמידים למדו על תופעות ברשת האינטרנט ובסמארטפון ודרכי ההתמודדות רצויה תוך הכרת הפעילויות והסכנות האורבות בהן. התלמידים הכירו כלים ושיטות לשמירה על הבטיחות והפרטיות תוך חידוד הערכים והנורמות בגלישה אחראית - כבוד הדדי, אחריות כלפי עצמי והאחר, דיווח מול הלשנה, כוחה של קבוצה, חבר אמיתי מול חבר וירטואלי, מתחזים ברשת ועוד. ההרצאה הועברה בליווי מצגת, סרטונים וניתוח אירועים אמיתיים.
ההרצאה היתה מרתקת ומלמדת💻!
מצורף קישור לקובץ עם מידע, הוראות, הסברים והדרכות כיצד לשמור על עצמנו ברשת, טלפונים לסיוע וכל מידע רלוונטי נוסף:
פרויקט חונכים וחניכים מתקיים גם השנה. במסגרת התוכנית נפגשים החונכים מהכיתות הגבוהות עם חניכים מכיתות א', במטרה לעודד ואת הקשר בין התלמידים, לטפח את ערך הנתינה בקרב הבוגרים ולחזק את תחושת הביטחון בקרב הצעירים.
בכיתה א'2 למשל, נפגשו החניכים עם החונכים מכיתה ו'2 לפעילות משותפת של קריאה, כתיבה ויצירה סביב הסיפור "האריה שלא ידע לכתוב"👍🏼 .
תלמידי כיתות ד' יצאו לראשונה לביקור בבית פישר שהוא מוזיאון העירוני לתולדות קרית אתא. הם למדו על הימים הראשונים של כפר אתא, ביקרו בחדר ראשונים ושמעו מפי המתנדבים סיפורים על הכלים שהשתמשו בהם בעבר והסברים על הכלים חקלאיים במוזיאון. התלמידים אף יצאו לסיור באתרים ליד בית פישר: הבאר הראשונה, בית הכנסת הראשון שהיה מסגד בעבר, גן משה ובו בית הבד שנמצא בחפירות ברחוב המייסדים, מרכזיית בזק, הסיפור על כביש השמנת בשדרות הציונות, וסיימו בדואר המרכזי שהיה פעם סניף של קופת חולים🏛️ .
ההפסקה הטעימה (מאוד!) הראשונה יצאה לדרך ועימה חוויות של קנייה ואכילה בצוותא בחצר בית הספר.
תלמידי כיתה ו'4 הפעילו את הדוכנים באדיבות ובסבלנות ומכרו את המוצרים לתלמידים הנרגשים.
מצפים כבר להפסקה הטעימה הבאה🥗.
תלמידי כיתות ה' עלו לירושלים! עיר הבירה שלנו.
התחלנו את מסענו בגבעת התחמושת, שם שמענו את סיפורם המרתק של החיילים שנלחמו על הגבעה הזו במלחמת ששת הימים. משם המשכנו למשכנות שאננים ולטחנת הרוח. עלינו במנהרת הר ציון לכיוון הרובע היהודי, סיירנו ברובע הקסום, בסמטאותיו ובין כתליו. את היום סיימנו בכותל המערבי, שם כל אחד מאיתנו טמן את משאלות ליבו בקיר העצום.
חזרנו עייפים אך מרוצים. מאוד!🥾
אנו ממשיכים בהפעלת תוכניות חינוכיות ייחודיות הנותנות מענים רגשיים, חברתיים ולימודיים במסגרות כיתתיות, קבוצתיות ופרטניות.
מח"ר (משחק, חברה ורגש) - משחקי חשיבה לחיזוק מיומנויות חברתיות, רגשיות וקוגנטיביות.
מק"ל (מרכז לקידום למידה) - הוראה מתקנת בתחומי השפה, המתמטיקה ואסטרטגיות למידה.
מודל גפן - התמקדות במיומנויות חברתיות, התנהגות, שיתוף פעולה ותקשורת בינאישית.
קראטה - אמנות לחימה כדרך חיים. התוכנית משתמשת בכלים מתחום הקראטה והקואוצ'ינג לקידום יעדים, פיתוח קשרים חברתיים, העצמה, פיתוח משמעת עצמית וכיבוד האחר.
ג'אגלינג - ילדי הפלא. שיעור סדנאי יחודי המשלב למידה יחד עם משחק קבוצתי מהנה.
מסע אל ממלכת הלב - רכישת שפה רגשית ייחודית המעודדת את הילד להכיר ולבטא את עולמו הפנימי.
חקר בעלי חיים - חיזוק קשר אדם-חיה באמצעות מפגש עם בעלי החיים במרחב הטיפולי בפינת החי.
בכיתה ה'2 משתפים בחוויות באופן חווייתי.
כחלק מתהליך הפרידה מהחופש הגדול, נערך בכיתה ספיד דייט חוויות. התלמידים התיישבו פנים מול פנים בשני מעגלים, חיצוני ופנימי ושיתפו זה את היושב מולו בחוויות מהחופשה שחלפה. ברגע שנשמעה מחיאת הכף של המורה כרמית, זזו כל יושבי המעגל הפנימי כיסא אחד ימינה, וכך פגשו חבר נוסף אחר, עימו שוחחו ושיתפו בחוויות.
כשחזרו לשגרה לאחר חופשת סוכות, שיתפו תלמידי הכיתה זה את זה בחוויות באופן יצירתי מה מייחד אותי? מה משותף לנו? הם כתבו את חוויותיהם על דף והצמידו אותו בעזרת אטב לגבם. לאחר מכן, התהלכו בכיתה וקראו את חוויותיהם של חבריהם לכיתה וחתמו את שמם אם חוו חוויה משותפת. לסיום וסיכום קיימנו שיח על דברים שמייחדים אותי ומשותפים לי ולחבריי.
סיכום מפי התלמידים: מאוד נהנינו מהפעילות והיה כייף לקבל את תשומת לב החבר לסיפורים שלנו. אנו ממליצים גם לכיתות אחרות לקיים פעילות חווייתית שכזו💌 .
כיתות נוספות מצטרפות לפעילות במרחב הדינמי ונהנות משיעור מרתק, מהנה ושובר שגרה בו כל התלמידים שותפים ופועלים🎮 .
בשעורי אמנות למדו בשכבות הגבוהות ציור בשילובי צבעים ויצירת גוונים חדשים ע"י ערבוב ומריחה. את התפוח ציירו התלמידים פעם נוספת תוך יצירת אין ספור גווני אפור שונים כדי לדמות תלת מימדיות, נפח ועומק.
כמה מרהיב! כל הכבוד לאמנים הצעירים🎨!
במסגרת שיעורי שפה אנו לומדים כיצד כותבים תשובות מלאות מפורטות ומנומקות. במהלך השבוע תלמידי כיתה ג'1 למדו על תהליך הבחירות והיום ערכו שיעור ברוח הבחירות. במסגרת השיעור הוצגו לתלמידים המועמדים הבאים:
ארוחת בוקר כיתתית
שיעור אחד ובו יערכו משחקי כדור
יום ללא שעורי בית.
כל תלמיד כתב על פתק את בחירתו והוסיף הסבר מפורט ומנומק הכולל דוגמאות במה תועיל הבחירה שלו. משחקי כדור למשל יעזרו לגיבוש כיתתי, חוויתי, פעילות גופנית ועוד. לאחר מכן כל תלמיד הכניס את הפתק למעטפה והצביע בקלפי. בסיום תהליך הבחירה נפתחו המעטפות והתקיימה בכיתה ספירת קולות. היתה זו למידה חוויתית ומשמעותית.
וכמעט שכחנו... המועמד הנבחר בכיתה ג'1 הוא... יום ללא שיעורי בית👏🏼